Interpreti

Od roku 1971 působí Wilbert Hazelzet a Jacques Ogg jak v duu, tak i v dalších hudebních formacích. S violoncellistou a gakoncert02 400x400mbistou Jaap ter Lindenem utvořili trio a působili v ansáblech jako De Egelentier (1972-1983), Les Eléments Amsterdam (1993-1996) a Quaetetto Amsterdam (1995-2002).

Koncertovali po celé Evropě od Norska přes Portugalsko, od Irska přes Polsko. Tyto koncerty se také často vysílaly v místních rádiích či televizích jako BBC (Velká Británie), WDR (Německo), RTE (Španělsko), RAI (Itálie), RFM (Francie). Opakovaně účinkovali ve Spojených státech amerických, Kanadě a Mexiku, a několikrát absolvovali koncertní tour po Jižní Americe (Brazílie, Argentina a Uruguay).

Více než 15 jejich CD, včetně kompletní tvorby pro flétnu a cembalo Johanna Sebastiana Bacha, získalo ceny kritiků i posluchačů. Jejich nahrávka mistrovských děl Jacques-Martina Hotteterra vyhrála prestižní belgickou cenu Cecilia. V úzké spolupráci těchto dvou hráčů proběhlo mnoho mistrovských kurzů (Salamanca, Madrid, Krakow, Praha) a letních kurzů (Vancouver, Mateus, El Escorial) . Přes 30 let působili na Royal Conservatorie v Haagu (Nizozemsko) a pomohli mnoha profesionálním hráčům na cestě za jejich zářivou kariérou. Každý z nich spolupracuje nebo spolupracoval i s dalšími hudebníky. Wilbert Hazelzet je hlavním flétnistou Baroque Orchestra Amsterdam (Ton Koopman) již od jeho založení, Jacques Ogg byl přes 20 let cembalistou Orchestra of the 18th Century (Frans Brüggen). Wilbert účinkoval s Musica Antiqua Köln, Les Adieux and Sonnerie, Jacques zase odehrál mnoho sólových recitálů a koncertů v souborech Concerto Palatino a Camerata des 18. Jahrhundert. Je také uměleckým ředitelem Lyra Baroque Orchestra v ST. Paul, USA. Nyní mají v plánu natočit několik dalších nahrávek a vydat se na koncertní tour po Kanadě, Spojených státech, Jižní Americe a Mexiku a příležitostně koncertovat po celé Evropě.

koncert03 400x400Barocco sempre giovane (Baroko stále mladé) je komorní soubor složený ze špičkových mladých českých profesionálních hudebníků. Byl založen v roce 2004. Původně se specializoval na interpretaci skladeb vrcholného baroka (odtud název souboru), dnes však jeho repertoár obsahuje skladby všech slohových období, včetně hudby 21. století. V premiéře provedl i řadu skladeb současných autorů.

Soubor je zván na významné domácí i zahraniční hudební festivaly, jeho koncerty vysílaly televizní i rozhlasové stanice, nahrává CD a pořádá vlastní abonentní řady koncertů.

Barocco sempre giovane spolupracuje s předními českými i zahraničními umělci. Zvláštní pozornost věnuje spolupráci s mladými umělci, laureáty významných mezinárodních soutěží, zejména s vítězi soutěží Pražského jara, soutěže Fritze Kreislera ve Vídni, královny Alžběty v Bruselu a Čajkovského soutěže v Moskvě.

koncert01 400x400

Collegium Marianum se od založení v roce 1997 věnuje provádění hudby 17. a 18. století se zaměřením na autory působící ve střední Evropě. Kromě koncertních děl se věnuje scénickým projektům.

Uměleckou vedoucí je flétnistka Jana Semerádová. Její badatelská činnost a studium barokní gestiky jsou předpokladem nevšedních dramaturgií a řady novodobých premiér.

Soubor úzce spolupracuje s předními evropskými dirigenty, sólisty a režiséry. Významná je též spolupráce s loutkovým divadelním souborem Buchty a loutky, se kterým Collegium Marianum uvádí originální projekty.

Collegium Marianum se těší uznání zahraniční i české odborné kritiky a pravidelně natáčí pro rozhlasové i televizní stanice. V roce 2008 soubor zahájil spolupráci s vydavatelstvím Supraphon, které vydalo již osm jeho nahrávek známých i méně známých skladatelů V roce 2010 se Collegium Marianum stalo nositelem ocenění za zásluhy o kvalitu a šíření české hudby udělovaného českou sekcí Mezinárodní hudební rady UNESCO. Soubor od roku 2001 pořádá cyklus Barokní podvečery - ojedinělý projekt, a to i v mezinárodním kontextu. Rovněž je rezidenčním souborem Letních slavností staré hudby.

koncert04 400x400My, akordeonisté, jsme vděčni velkému skladateli, že pro nás zanechal takové množství úžasných skladeb (BACH FOR ACCORDION).

Jistě, akordeon jako jeden z nejmladších koncertních nástrojů nemohl Mistra potkat přímo. Tento nástroj se s ním zprvu seznamoval díky možnostem efektního provádění jeho varhanních skladeb. Teprve v posledním čtvrtstoletí si však uvědomil, jak je vlastně jedinečný díky kombinaci „nekonečného tónu“ a dispozicím vedení měchu, možnosti odlišné registrace tří manuálů, dokonalé artikulační práci s jednotlivými hlasy, tedy díky možnostem, který nemá žádný jiný nástroj. Akordeon tak přináší pohled na Johanna Sebastiana Bacha, který není „okoukaný“ a pro mnohé návštěvníky festivalu bude jistě objevný (ACCORDION FOR BACH).

003 Wolfgang ZererNěmecký varhaník Wolfgang Zerer se narodil v roce 1961 v Passau. Svoji první lekci varhan dostal od Walther Schustera, varhaníka katedrály v Passau. V roce 1980 nastoupil na Universität für Musik und darstellende Kunst ve Vídni, kde studoval varhany u Michaela Radulescu, dirigování u Karla Österreichera a později i cembalo u Gordona Murraye, společně s duchovní hudbou. Později studoval dva roky cembalo u Tona Koopmana v Amsterdamu a duchovní hudbu ve Stuttgartu (varhany u Ludgera Lohmanna). Wolfgang Zerer vyhrál řadu cen, mimo jiné v Brugách 1982 a v Innsbrucku 1983. 

Poté, co vyučoval na vysokých školách ve Stuttgartu a ve Vídni, byl v roce 1989 jmenován profesorem varhan na Hochschule für Musik und Theatre v Hamburku. Vyučuje také na College of Music v Groningenu, Nizozemí.

Wolfgang Zerer pořádal mistrovské kurzy po celé Evropě, v Izraeli, USA, Japonsku a Jižní Koree. Jeho nahrávky zahrnují díla Matthiase Weckemanna, J. S. Bacha a Maxe Regera.

rsz pražská konzervatoř Pražská konzervatoř byla založena v r.1811 původně za účelem výchovy orchestrálních hráčů. S nástupem houslisty a pedagoga Antonína Benewitze na post ředitele v roce 1884 se výuka houslí zaměřila na výchovu sólistů. Po Benewitzovi byl jmenován vedoucím houslového oddělení jeho žák Otakar Ševčík, světově proslulý pedagog, jehož dílo je dodnes užíváno houslisty po celém světě. Mezi jeho žáky patřili např.Jan Kubelík a Jaroslav Kocian.V současné době vychovává Pražská konzervatoř vynikající sólisty a komorní i orchestrální hráče. V průběhu studia se studenti seznamují s širokým repertoárem všech stylových období včetně hudby soudobé. Velká pozornost se věnuje dílům z období baroka, zejména sonátám a partitám J.S.Bacha.

IRPA s.r.o.
Kaprova 42/14,
110 00, Praha 1

IČ: 27644103
DIČ: CZ27644103

Jakub Kubíček
Ředitel festivalu
jakub@bachforall.cz

Ivana Marcinová
PR
ivana@bachforall.cz

 

Jakub Kydlíček
Odborná spolupráce
jakub.kydlicek@bachforall.cz

Zdeňka Rezková
Koordinátorka festivalu
zdenka@bachforall.cz

Barbora Emma Veselá
Produkční
barbora@bachforall.cz

Diego Velasco
Business development
diego@bachforall.cz